اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد

صدور ۱۷ هزار پروانه تأیید صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تاکنون 17 هزار و 714 پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران صادر شده است.

صدور ۱۷ هزار پروانه تأیید صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مریم حضرتی معاون وزیر بهداشت در خصوص جزئیات صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران، توضیح داد: برای اولین بار در سال 1968 به این مقوله طی مقاله‌ای اشاره شده بود و در سال 82 از طریق شورای عالی پرستاری این موضوع پیگیری شد.

وی افزود: صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران نشان می‌دهد که پرستار از لحاظ اخلاقی، علمی، سوءپیشینه و اعتیاد چه سوابقی دارد و آیا از شایستگی لازم برخوردار است یا خیر.

حضرتی تصریح کرد: سامانه‌ای از اول شهریور ماه رونمایی خواهد شد که پرستاران می‌توانند از آن طریق در این سامانه ثبت‌نام کنند. همچنین این سامانه به مرکز ثبت‌احوال، اداره فارغ‌التصیلان، اداره طرح و سازمان نظام پزشکی و کمیسیون طب کار وصل است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این طرح به طور آزمایشی در شهرهای تهران، سمنان و گناباد اجرایی خواهد شد و از اول شهریور ماه با رونمایی از سامانه به طور رسمی‌آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در کشور ما نظارت اصلی بر فعالیت پرستاران توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت است و سیاست‌گذاری در این زمینه در شورای عالی پرستاری انجام می‌شود.

حضرتی با بیان اینکه تاکنون 17 هزار و 714 پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران صادر شده است، توضیح داد: عنوان پرستار حرفه‌ای نشان‌دهنده صلاحیت شغلی پرستار بوده و بهیاران نیز از عنوان صلاحیت شغلی بهیاری برخوردار هستند. بحث سلامت کاری، اخلاقی و رفتاری پرستاران بسیار مهم است به دلیل اینکه این افراد در منزل نیز مشغول به فعالیت خواهند شد. 

معاون پرستاری وزیر بهداشت در پایان گفت: زمانی که فردی پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری را کسب کند می‌تواند در هر جای دنیا به عنوان پرستار حرفه‌ای مشغول به کار شود و این یک پروانه بین‌‌المللی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول